Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2015

Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου, 6 μ.μ., διαδήλωση στην Ομόνοια και πορεία στη Βουλή και τα γραφεία της Ε.Ε. - Πανευρωπαϊκή και Πανελλαδική ημέρα δράσης. Οι πρόσφυγες / μετανάστες / ριες αδέλφια μας, εχθροί μας οι πόλεμοι.

18D - Πανευρωπαϊκή και Πανελλαδική ημέρα δράσης. Οι  πρόσφυγες / μετανάστες / ριες αδέλφια μας, εχθροί μας οι πόλεμοι. 

Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου, 6 μ.μ., Διαδήλωση στην Ομόνοια και πορεία στη Βουλή  και τα γραφεία της  Ε.Ε.

Στις 18 Δεκέμβρη, σε κάθε πόλη και γειτονιά, σε κάθε κοινωνικό και εργασιακό χώρο, από τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου μέχρι την Ειδομένη, αλλά και σε κάθε σταθμό της προσφυγικής διαδρομής μέχρι την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, ενώνουμε τη φωνή μας με τους πολιτικούς και οικονομικούς πρόσφυγες.
Στις 18 Δεκέμβρη μαζικά, αποκεντρωμένα και μαχητικά συνεχίζουμε και κορυφώνουμε τη δράση μας σε πανελλαδικό επίπεδο:
• Δεν μένουμε παρατηρητές στο δράμα της προσφυγιάς και δεν συναινούμε στις πολιτικές της Ευρώπης-Φρούριο με την Ελλάδα στο ρόλο του συνοριοφύλακα. Δεν αποδεχόμαστε κανέναν «ρεαλισμό» που πνίγει εκατοντάδες πρόσφυγες στο Αιγαίο, υψώνει φράχτες στα σύνορα και εξαπολύει στρατιωτικού τύπου επιχειρήσεις ενάντια στις βάρκες των προσφύγων.
• Δεν σιωπούμε μπροστά στις αιτίες και τους υπεύθυνους για τους πολέμους και τον ξεριζωμό. Είναι η ιμπεριαλιστική πολιτική των ΗΠΑ, της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του ΝΑΤΟ και της Ρωσίας που με τις επεμβάσεις, τους βομβαρδισμούς, την υποδαύλιση θρησκευτικών και φυλετικών συγκρούσεων μεθοδεύουν τη διάλυση μιας σειράς χωρών της περιφέρειας και ανταγωνίζονται για τον οικονομικό και πολιτικό έλεγχο των περιοχών. Η βαρβαρότητα του «Ισλαμικού Κράτους» γεννήθηκε και γιγαντώθηκε με τον «πόλεμο κατά της τρομοκρατίας». Για τις επιθέσεις στο Παρίσι είναι εξίσου υπεύθυνες τόσο οι ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις στη Μέση Ανατολή, την Κεντρική Ασία και την Αφρική, όσο και ο ταξικός πόλεμος, ο ρατσισμός και η ισλαμοφοβία στο εσωτερικό των δυτικών χωρών.
• Δεν επιτρέπουμε να μετατραπούν οι οικονομικοί και πολιτικοί πρόσφυγες σε αποδιοπομπαίους τράγους και να παρουσιαστούν ως απειλή για την ασφάλεια της Ευρώπης. Παλεύουμε ενάντια στους φράχτες και το κλείσιμο των συνόρων, ενάντια στον εγκλωβισμό των προσφύγων έξω από τα σύνορα της Ευρώπης με την εξαγορά αντιδραστικών καθεστώτων όπως αυτό του Ερντογάν.
• Η ενοχοποίηση των προσφύγων είναι το όχημα για επιβληθούν αυταρχικές και αντιμεταναστευτικές πολιτικές, πολιτικές εξαίρεσης δικαιωμάτων και περιστολής των ελευθεριών όλων μας. Αντιστεκόμαστε στο «κράτος έκτακτης ανάγκης», στην νέα επίθεση στα πολιτικά δικαιώματα των λαών της Ευρώπης στο όνομα της «ασφάλειας», τη στρατιωτικοποίηση, την τρομοϋστερία, το ρατσισμό και την ισλαμοφοβία.
Η πολιτική της Ευρώπης-Φρούριο έχει την υπογραφή της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Ο φράχτης στον Έβρο που η κυβέρνηση υπερασπίζεται εκτρέπει την προσφυγική διαδρομή στο επικίνδυνο και θανατηφόρο πέρασμα του ανατολικού Αιγαίου. Οι εκατοντάδες πνιγμένοι πρόσφυγες, οι άθλιες συνθήκες υποδοχής και η παντελής απουσία κρατικών δομών πρόνοιας δεν μπορούν να κρυφτούν πίσω από τον συμπονετικό λόγο των υπουργών και να επουλωθούν από την πολύτιμη συμβολή των αλληλέγγυων που δεν επαρκεί για την κάλυψη των αναγκών.
Η Ελλάδα με τη συμμετοχή της στου ΝΑΤΟικούς σχεδιασμούς και την αποδοχή της στις ευρωπαϊκές συμφωνίες αναλαμβάνει κεντρικό ρόλο τόσο στην συνέχιση των πολεμικών τυχοδιωκτισμών, όσο και στην «αναχαίτιση» και τον εγκλωβισμό των προσφύγων στα εξωτερικά σύνορα της Ε.Ε.. Με την αναβάθμιση της Frontex και την ίδρυση των Hot Spots παραχωρεί εκτεταμένη δικαιοδοσία στις υπηρεσίες της Ε.Ε. για να την ταχύρρυθμη διαλογή, κράτηση και «επαναπροώθηση» στην Τουρκία των εισερχόμενων οικονομικών και πολιτικών προσφύγων.
Η καταγραφή και «διαλογή» στα Hot Spots είναι ένας μηχανισμός αποκλεισμού και εξαίρεσης δικαιωμάτων, που βασίζεται σε αυθαίρετα, νομικά έωλα και ρατσιστικά κριτήρια. Η επίκληση της ανάγκης διαχωρισμού μεταξύ «προσφύγων» και «οικονομικών μεταναστών» είναι ψευδεπίγραφη και υποκριτική, εξυπηρετώντας τις κυρίαρχες οικονομικές και πολιτικές δυνάμεις της Ευρώπης. Με τα Hot Spots αποκτούν τα κράτη της Ε.Ε. τη δυνατότητα να επιλέγουν τους πλέον εκμεταλλεύσιμους και «εντάξιμους» εργαζόμενους-ες και ταυτόχρονα να αποκλείουν από κάθε δικαίωμα ένα μεγάλο τμήμα της μεταναστευτικής εργασίας. Οι αποκλεισμένοι οικονομικοί και πολιτικοί πρόσφυγες μετατρέπονται σε μια κατηγορία από-νομιμοποιημένων εργαζομένων, ενός φθηνού εργατικού δυναμικού «χωρίς χαρτιά», ευάλωτου στην εργασιακή εκμετάλλευση, τους εργοδοτικούς εκβιασμούς και τον κοινωνικό αποκλεισμό.
Η επιχείρηση στρατιωτικοποίησης των ελληνο-τουρκικών συνόρων συνοδεύεται με μια πολιτική συνεργασίας με το καθεστώς Ερντογάν για την συγκράτηση με κάθε μέσο της προσφυγιάς πριν καν φτάσει στην Ευρώπη. Ο Ερντογάν αναλαμβάνει τη βρώμικη δουλειά με αντάλλαγμα τα 3 δις «οικονομικής βοήθειας», την κατάργηση της βίζα και την σιωπηρή συναίνεση στον αυταρχισμό και τις δολοφονίες κούρδων και αριστερών αγωνιστών-ριών.
Οι μόνοι που μπορούν να εμποδίσουν αυτό το νέο μακελειό που στο διάβα τους μετρά εκατομμύρια θύματα και περιπλανώμενους είναι οι λαοί και η πάλη τους. Λαός και νεολαία στέλνουμε αντιιμπεριαλιστικό και αντιπολεμικό ηχηρό μήνυμα σε όλους τους λαούς. Προτάσσουμε την ταξική μας αλληλεγγύη στους χιλιάδες πρόσφυγες και τους αγωνιστές στη Μέση Ανατολή και στη Γαλλία που παλεύουν για αξιοπρέπεια, ειρήνη και ελευθερία.
Στις 18 Δεκέμβρη συντονιζόμαστε και οργανώνουμε την αντίστασή μας στην Ελλάδα και την Ευρώπη.
Σε μια Ευρώπη φρούριο προς τα έξω και Κράτος Έκτακτης Ανάγκης προς τα μέσα αντιτάσσουμε την ασφάλεια των δικαιωμάτων και την ενότητα των καταπιεσμένων, για μια κοινωνία χωρίς πολέμους, αποκλεισμούς, ρατσισμό και εκμετάλλευση.
Απαιτούμε:
• Όχι στο πόλεμο, στη τρομοκρατία και τον ιμπεριαλισμό. Καμία επέμβαση ΕΕ-ΝΑΤΟ-Ρωσίας στη Μέση Ανατολή. Καμία συμμετοχή και στήριξη της Ελλάδας στους ιμπεριαλιστικούς πολέμους, είτε με στρατό είτε με βάσεις.
• Να μπει ένα τέλος στο έγκλημα στο Αιγαίο – Να πέσει ο φράχτης του Έβρου, κανένας φράκτης στην Ευρώπη. Ανοιχτά Σύνορα – Ασφαλής, ελεύθερη διέλευση από χερσαία και θαλάσσια σύνορα, για τους πρόσφυγες του πολέμου, της καταπίεσης και της φτώχιας.
• Όχι στην τρομοϋστερία, το φόβο και την καταστολή. Υπεράσπιση και διεύρυνση των λαϊκών ελευθεριών και των δημοκρατικών δικαιωμάτων.
• Όχι στα Hot Spots και την εξαίρεση δικαιωμάτων – Όχι στην ποινικοποίηση της μετανάστευσης – Νομιμοποίηση και πλήρη δικαιώματα για τους οικονομικούς και πολιτικούς πρόσφυγες.
• Όχι στην στρατιωτικοποίηση των συνόρων – Να σταματήσουν οι δολοφονικές επιχειρήσεις αποτροπής και επαναπροώθησης της Frontex και της ελληνικής συνοριοφυλακής.
• Όχι στην ανάθεση της συγκράτησης της προσφυγιάς στο καθεστώς Ερντογάν – Απευθείας μεταφορά των αιτούντων άσυλο σε ευρωπαϊκό έδαφος.
• Κατάλληλα δημόσια κτίρια και δομές για την αξιοπρεπή στέγαση, περίθαλψη, σίτιση των οικονομικών και πολιτικών προσφύγων – Χρηματοδότηση και προσλήψεις για τις δομές και υπηρεσίες κοινωνικής στήριξης και όχι για κέντρα κράτησης και καταστολή.
Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου, 6 μ.μ., Διαδήλωση Ομόνοια – Βουλή – Ε.Ε.
Μέχρι στιγμή συμμετέχουν και συνυπογράφουν:

Μεταναστευτικές οργανώσεις
1. Αφγανική Κοινότητα
2. Ένωση Φιλιππινέζων Εργαζομένων – KASAPI
3. Ένωση Μεταναστών Εργατών
4. Πακιστανική Κοινότητα
5. Σουδανικός Σύλλογος

Κοινωνικοπολιτικές οργανώσεις
6. Αντιπολεμική Διεθνιστική Κίνηση
7. Αναρχοσυνδικαλιστική Πρωτοβουλία Ροσινάντε
8. Αριστερή Ενότητα (ΑΡΕΝ)
9. Αριστερή Ριζοσπαστική Κίνηση (ΑΡΚ)
10. ΑΝΤΑΡΣΥΑ
11. Ανοιχτό Σχολείο Μεταναστών και Προσφύγων
12. Ανοιχτό Σχολείο Μεταναστών ΠΕΙΡΑΙΑ
13. Antinazi Zone
14. Δίκτυο Ελεύθερων Φαντάρων Σπάρτακος
15. Δίκτυο για τα Πολιτικά και Κοινωνικά Δικαιώματα
16. Δίκτυο Κοινωνικής Υποστήριξης Προσφύγων και Μεταναστών
17. Δίκτυο Δράσης Κοινωνικών Λειτουργών
18. ΕΕΚ
19. Κατάληψη αλληλέγγυων σε πρόσφυγες και μετανάστες «Λυόμενα Ιλισίων»
20. ΚΕΕΡΦΑ – Κίνηση Ενωμένοι Ενάντια στο Ρατσισμό και τη Φασιστική Απειλή
21. Κίνηση Απελάστε το Ρατσισμό
22. Κυριακάτικο Σχολείο Μεταναστών
23. ΛΑΕ
24. Μαθητές Anticapitalista
25. Ομάδα Δράσης κατά της Αστυνομικής Βίας/Αυθαιρεσίας και του Εκφασισμού της Κοινωνίας
26. Ο.Κ.Δ.Ε
27. Πρωτοβουλία για « Ένα Σπίτι Γυναικών»
28. Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης στους Πολιτικούς Πρόσφυγες & Αγωνιστές από την Τουρκία
29. Συντονισμός για το Προσφυγικό – Μεταναστευτικό Σωματείων, Φοιτητικών Συλλογών, Συλλογικοτήτων
30. Τα Πίσω Θρανία – μια Πρωτοβουλία για Εκπαίδευση Χωρίς Διακρίσεις

Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2015

13 Δεκέμβρη του 1943: «Η τραγωδία των Καλαβρύτων – Οι Ούννοι κολυμπάν στο αίμα»


Ενα από μεγαλύτερα εγκλήματα της Ναζιστικής Γερμανίας κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Σαν σήμερα στις 13 Δεκέμβρη του 1943 γίνεται ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα της ναζιστικής Γερμανίας. Εμεινέ στην ιστορία σαν το «Ολοκαύτωμα των Καλαβρύτων».

Στην έκτακτη έκδοσή του για τη σφαγή, στις 24 Δεκέμβρη του 1943, ο «Ριζοσπάστης» στο ρεπορτάζ υπό τον τίτλο «Η τραγωδία των Καλαβρύτων – Οι Ούννοι κολυμπάν στο αίμα», γράφει:

«Στα Καλάβρυτα ξετυλίχτηκε μια φρικαλέα πράξη από την πιο φοβερή τραγωδία που έζησε η Ελλάδα και ολόκληρη η Ευρώπη.

Ορδές των Ούννων έκαναν επιδρομή και μπήκαν στα Καλάβρυτα που ο πληθυσμός είχε αδειάσει και αποσύρθηκε ολόκληρος στα βουνά. Οι άνανδροι Ούννοι, βαρβαρότεροι και απ” τις άγριες φυλές της ζούγκλας, κάλεσαν τον πληθυσμό να ξαναγυρίσει στα Καλάβρυτα με την υπόσχεση ότι δεν είχε να πειραχτεί κανένας.

Ο πληθυσμός ξαναγύρισε και τότε οι Ούννοι, οι προστάτες των Ράλληδων Ντερτιλήδων, ρίχτηκαν στην εξόντωση των αθώων και ανυπεράσπιστων ανθρώπων. Εκλεισαν όλα τα γυναικόπαιδα σε ένα σχολείο και έβαλαν φωτιά.
Τυλιγμένες απ” τις φλόγες οι γυναίκες πάλεβαν να σπάσουν τις πόρτες, ενώ έριχναν τα παιδιά όξω απ” τα παράθυρα για να σωθούν. Εσπασαν τις πόρτες και μισοκαμένος και ξετρελαμένος αυτός ο κόσμος ρίχτηκε στους δρόμους οπότε αντιμετώπισε άλλο φρικτό θέαμα.

Οι Ούννοι είχαν συγκεντρώσει σε μια διπλανή πλαγιά τον άρρενα πληθυσμό από δεκάξι χρονών και πάνου και τον θέριζαν με πολυβόλα. Σκότωσαν πάνω από οχτακόσιους ανθρώπους και κάμποσες γυναίκες που με θρήνους και οδυρμούς έτρεξαν να περιμαζέψουν τα πτώματα που είταν βουτηγμένα σε βούρκο αίματος.

Οι Ούννοι απόκλεισαν τα Καλάβρυτα και απαγόρεψαν και στον Ερυθρό Σταυρό να επικοινωνήσει και να στείλει οποιαδήποτε βοήθεια στα τραγικά θύματα.
Οι Ούννοι, αυτές οι ύαινες που γρυλίζουν για πολιτισμό και για θρησκεία, έκαναν επιδρομή και στο ιστορικό μοναστήρι της Αγίας Λαύρας. Λεηλάτησαν αυτό το εθνικό μνημείο και σκότωσαν όλους τους καλόγερους γκρεμίζοντάς τους στους βράχους».

Δείτε το βίντεο: http://dai.ly/xotjys

Σάββατο 12 Δεκεμβρίου 2015

ΕΚΔΗΛΩΣΗ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ, ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 16 ΔΕΚΕΜΒΡΗ, 7 Μ.Μ. ΣΤΟ ΣΤΕΚΙ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ

Η Λαίκή Συνέλευση διοργανώνει συζήτηση με θεμα:

"H Δίκη της χρυσής αυγής,  καμμιά ελευθερία στους εχθρούς της ελευθερίας"

στη συζήτηση θα μιλήσουν οι :

Ελευθερία Κουμάντου, δημοσιογράφος, παρατηρητήριο για το φασιστικό και ρατσιστικό λόγο στα ΜΜΕ,

 Κώστας Παπαδάκης, δικηγόρος της πολιτικής αγωγής στη δίκη




Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου 2015

ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ "ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΣΤΗ ΔΥΣΗ" ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 13 ΔΕΚΕΜΒΡΗ, 7 Μ.Μ. ΣΤΟ ΣΤΕΚΙ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ


Πολιτικό - Πολιτιστικό Αφιέρωμα
"Οι πρόσφυγες αδέλφια μας, ο πόλεμος εχθρός"

Προβολή της ταινίας "Παράδεισος στη Δύση" 
του Κώστα Γαβρά

την Κυριακή 13 Δεκέμβρη,
 7 μ.μ. στο Στέκι (Αμφιαράου 153)







Παράδεισος στη Δύση, η νέα ταινία του Κώστα Γαβρά
Γράφει η Διονυσία Ντάλιου

Η ταινία προβλήθηκε  πριν λίγο καιρό στο φεστιβάλ του Βερολίνου και  απέσπασε το ενθουσιώδες  χειροκρότημα  του κοινού. Μετά την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής, η ταινία παίζεται στις  κινηματογραφικές αίθουσες.
Πρόκειται για την ιστορία ενός οικονομικού μετανάστη του Ηλία, που κολυμπώντας από ένα πλοίο, φτάνει στην ακτή ενός ελληνικού νησιού και συγκεκριμένα σε ένα πολυτελές τουριστικό συγκρότημα. Εκεί μπερδεύεται  με το προσωπικό και ανάμεσα στα άλλα βοηθά ένα μάγο να εκτελέσει τα μαγικά του κόλπα. Ο Ηλίας ενθουσιάζεται με την διαδικασία. Ο μάγος φεύγοντας του δίνει  και την κάρτα του λέγοντας: Αν  βρεθείς στο Παρίσι, έλα να με βρεις. Αυτή  η φράση  θα γίνει σκοπός  ζωής του Ηλία, που σαν σύγχρονος δυσσέας, θα προσπαθήσει  με πολλούς τρόπους  να φτάσει στο Παρίσι. Όντας παράνομος όπως χιλιάδες μετανάστες, θα ταξιδέψει σε τρακτέρ, λεωφορεία, αμάξια , τρένα και θα συναντήσει πολλούς  ανθρώπους. Κάποιοι από αυτούς θα τον βοηθήσουν κάποιοι θα  τον ξεγελάσουν και θα τον απατήσουν, κάποιο θα τον χρησιμοποιήσουν, με πολλούς συμβολικούς και πρακτικούς τρόπους.
Μέσα  από αυτό το ταξίδι ο Γαβράς θα αναδείξει  την πραγματικότητα που βιώνουν οι μετανάστες προκείμενου να φτάσουν στον επίγειο παράδεισο της δύσης, αλλά  και θα μιλήσει με απλό και καυστικό τρόπο  για τον δυτικό  τρόπο ζωής και το αδιέξοδο του.
Η  Γερμανίδα τουρίστρια προσπαθεί να ζήσει στο πρόσωπο  του νεαρού όμορφου άνδρα, το καλοκαιρινό  όνειρο του έρωτα και να ξεχάσει  την δύσκολη ζωή της στην πατρίδα της.
Η διευθύντρια  του θέρετρου είναι η φιγούρα μιας σύγχρονης γυναίκας  που θέλει να δείξει   πυγμή και αποφασιστικότητα και  φαίνεται να έχει αλλοτριωθεί από τον ρόλο αυτό. Ο  βοηθός της, που φαίνεται να έχει καταλάβει ότι ο Ηλίας είναι παράνομος μετανάστης τον  εγκλωβίζει   σε ένα απόμερο χώρο   και τον εκμεταλλεύεται σεξουαλικά.
Ένα ζευγάρι ελλήνων νεόπλουτων, που ταξιδεύουν στις Άλπεις  τον παίρνουν μαζί τους, αλλά μετά από έναν υστερικό καυγά μεταξύ τους,  σχεδόν τον πετούν στα χιόνια.
Εικόνες από κέντρα υποδοχής μεταναστών  και εργασίας σε εργοστάσια μας παρουσιάζουν την ωμή  εκμετάλλευση και τον  εξευτελισμό  που υφίστανται  οι  οικονομικοί μετανάστες.
Ο ήρωας μας φτάνει στο Παρίσι και μετά από  περιπλανήσεις στην πόλη του φωτός βρίσκει το μάγο. Όχι όμως το όνειρο του. Μένει ξεκρέμαστος μόνος και αβοήθητος και αυτό είναι η πιο σκληρή πραγματικότητα που βιώνουν οι μετανάστες. Το τέλος είναι ανοιχτό, σκληρό, συμβολικό. Στα Ηλύσια Πεδία το όνειρο γίνεται καπνός.
Εκείνο που τίθεται σε συζήτηση είναι το γεγονός πως ο πρωταγωνιστής παρουσιάζεται  ως  ένας νεαρός σέξι άνδρας , που γίνεται αντικείμενο πόθου σχεδόν από όλες τις γυναίκες που τον συναντούν, εικόνα που, μπορεί να είναι  υπαρκτή αλλά πολύ απέχει από  αυτή χιλιάδων μεταναστών. Επίσης ο ήρωας παρουσιάζεται  με ηθικό υπόβαθρο  και θετικά χαρακτηριστικά, εξαιρετικά ευγενικός και φιλικός, αλλά δεν διστάζει για λόγους επιβίωσης να κλέψει και να κοροϊδέψει. Είναι ένα  αγνό πρόσωπο, γεμάτο ελπίδες και όνειρα, ανυποψίαστο για τη δολιότητα που κρύβουν οι άνθρωποι  που συναντά στο δρόμο του. O σκηνοθέτης τον συμπαθεί, τον "ευνοεί", τον "προσέχει", τον αγαπά.
Η ταινία φωτίζει  και προβληματίζει και φαίνεται να απέχει από την παρουσίαση του θέματος  με ένα τραγικό τρόπο, με βαθυστόχαστες αναλύσεις  και άκρως συμβολικές σκηνές. Με ανθρωπιά, χιούμορ, ρεαλισμό και ειρωνεία φέρνει έναν ξένο, έναν μετανάστη κοντά μας, μας δείχνει ότι  και αυτός είναι ένας  άνθρωπος όπως όλοι μας.



Αρχειοθήκη ιστολογΙου